Modopolis wspiera niezależnych projektantów i producentów mody, którym pomaga
łączyć siły i podpowiada, jak odnieść biznesowy sukces. Wspiera również ideę mody
odpowiedzialnej, powstającej z szacunkiem dla środowiska naturalnego i osób ją
tworzących. Tegoroczna, druga już, edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 4-6
października w Fabryce Sztuki w Łodzi.
Pierwszy dzień Modopolis to dyskusja poświęcona budowaniu marki społecznie
odpowiedzialnej oraz możliwościom funkcjonowania wrażliwych społecznie biznesów
w tej branży. Ciekawie zapowiada się opracowana przez Agatę Rudnicką-Reichel
gra biznesowa Homoresponsabilis in the globalized world. Sobotę w Modopolis
wypełni cała seria spotkań z ekspertami. Warsztat i wykład Jak skutecznie
współpracować z mediami, by zrobić karierę w branży mody przygotowała dla
uczestników Magdalena Zawadzka, redaktorka prowadząca Harpersbazaar.pl,
dziennikarka mody, autorka bloga kroljestnagi.com. Podobnej tematyki dotykać będą
warsztaty Karoliny Limbach. Stylistka na co dzień tworzy sesje okładkowe,
edytoriale i kampanie reklamowe topowych polskich marek, wyszukuje i promuje
nowe talenty.
Trudnościami, z jakimi mierzą się projektanci, zajmie się też Marcin Świderek.
Dziennikarz mody, od czterech lat szef działu mody Elle i kwartalnika Elle Man,
uczestnikom Modopolis w autorskim warsztacie wyjaśni, co i kto może pomóc
początkującemu projektantowi na pierwszym etapie kariery.
O tym, jak budować strategię marketingową, aby zainteresować media, opowie
Gabriela Czerkiewicz, od lat redaktorka mody w magazynie Harper’s Bazaar.
Wcześniej współpracowała z takimi tytułami jak Viva!Moda, Fashion Magazine,
Wysokie Obcasy i Male Men.
Agnieszka Witońska-Pakulska, radca prawny, kierownik działu własności
intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy, specjalizująca się w prawie własności
intelektualnej, a w szczególności prawie autorskim, znakach towarowych oraz
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w czasie wykładu i indywidualnych konsultacji
omówi zagadnienia związane z tworzeniem i przestrzeganiem strategii ochrony marki
modowej.
Z kolei warsztat Michała Koszka – stylisty i dziennikarza, który publikował w tytułach
takich jak Vogue Polska, Glamour, Elle Man czy Wysokie Obcasy – pozwoli uniknąć
podstawowych błędów przy pierwszych sesjach zdjęciowych młodej marki i pomoże
zostać zauważonym przez media i stylistów.
Przewrotnie i prowokacyjnie choć całkiem serio do tematu podejdzie Kamila Wagner
– dziennikarka, redaktorka Wysokich Obcasów Extra, wcześniej długo związana
z miesięcznikiem Glamour, która opowie, dlaczego chciała mieć markę odzieżową,
dlaczego wydawało jej się to łatwe i o tym jak bardzo się myliła. Po krótkim wykładzie
na ten temat niedoszła projektantka poprowadzi anty-warsztat z projektowania marki,
czyli ćwiczenia z tworzenia brandu bez szans.
Nie zabraknie też indywidualnych konsultacji w czasie modopolisowych masterclass
prowadzonych przez Andrzeja Sobolewskiego i Pawła Kędzierskiego – stylistów,
którzy na co realizują sesje i kampanie dla modowych pism oraz uznanych marek.
Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi mieszcząca się
w zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki Karola Scheiblera – jednego
z największych przedsiębiorców bawełnianych w Polsce XIX wieku. Fabryka Sztuki
jako Instytucja Otoczenia Biznesu (IOB) wspiera osoby kreatywne w działalności
rynkowej, a jako instytucja kultury realizuje działania mające na celu promocję sztuki
i profesjonalizację kadr. Projekt MODOPOLIS realizowany jest przy wsparciu
środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu
Promocji Kultury oraz ze środków Miasta Łódź.
MODOPOLIS 2019 – II FORUM MODY POLSKIEJ
4-6 października, Fabryka Sztuka w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
www.fabrykasztuki.org
Osoba do kontaktu: Małgorzata Loeffler, UMŁ, 785 578 785
Brak komentarzy