Monnari
Data publikacji: 2007-02-04
Łódzka spółka odzieżowa Monnari Trade kupiła większościowy pakiet udziałów w firmie Molton, przejmując kolejną znaną markę ekskluzywnych ubrań dla kobiet. To nie koniec ekspansji.
Molton oferuje klasyczne ubrania dla kobiet po 30 roku życia. Przykładowo: za żakiet trzeba zapłacić około 600 złotych, za spódnicę - 400 zł. Molton ma 13 salonów firmowych w całej Polsce. Nowi właściciele chcą w ciągu dwóch lat tę liczbę podwoić. Z czasem zaś sklepów Moltona ma być 80.
Jak zapowiadają szefowie Monnari, w planach jest dalsza ekspansja. Chodzi o przejęcie dwóch albo trzech spółek z branży odzieżowej do końca tego roku.
Łódzka firma, która przed dwoma miesiącami debiutowała na warszawskiej giełdzie, ma za sobą bardzo dobry rok. Zarobiła na czysto 11,1 mln złotych - 7 mln więcej niż w roku 2005. Przychody ze sprzedaży ubrań marki Monnari wyniosły 91,7 mln złotych. Monnari ma 90 własnych salonów. W najbliższym czasie otwartych zostanie kolejnych 11.
U zbiegu ulic Rzgowskiej i Dąbrowskiego trwają prace przy renowacji zabytkowej Fabryki Wyrobów Bawełnianych rosyjskiego przemysłowca Włodzimierza Stolarowa z końca XIX w. Modernizacji sprzyja łagodna zima. Za 16 mln zł powstaną centrum logistyczne i biura łódzkiej firmy odzieżowej Monnari.
Monnari w tej chwili funkcjonuje pod różnymi adresami, stąd konieczność skupienia magazynów, wzorcowni, działu przygotowania modeli i biur w jednym miejscu. W odnowionym "Stolarowie" będzie pracować od 70 do 90 osób.
Od ul. Rzgowskiej fasada od II piętra będzie nadbudowana ze szkła. Natomiast od ul. Dąbrowskiego powstanie 5-kondygnacyjny budynek, który od ulicy odgrodzą ceglane filary, nawiązujące do dawnej architektury Fabryki Wyrobów Bawełnianych.
Obecnie prace budowlane prowadzone są na wysokości I piętra. W kwietniu wykonawcy przystąpią do oczyszczenia historycznej cegły i budowy nowoczesnego skrzydła wzdłuż ul. Dąbrowskiego. Przeprowadzka do nowej siedziby firmy będzie możliwa w I kwartale 2008 roku.
Brak komentarzy